10 tips til Google AdWords
Google AdWords er en af internettets hurtigste og mest effektive markedsføringsmuligheder. Læs herunder vores 10 bedste tips til optimering af din Google AdWords-kampagne:

  1. Opret en annoncegruppe for hver af virksomhedens varegrupper.
  2. At skrive firmanavnet i annoncens overskrift er en dårlig idé (medmindre navnet i sig selv er et brand). Skriv hellere, hvad produktet er.
  3. Skriv altid flere annoncer til den enkelte annoncegruppe - Google viser den mest, som modtager flest klik.
  4. Lad annoncerne linke direkte til den relevante side. På den måde skal den besøgende ikke klikke en ekstra gang for at finde det, som han/hun har klikket på annoncen for. De rette landingssider er det allervigtigste parameter for succes med Google AdWords.
  5. Brug søgeordsværktøjet til at finde flere søgeord.
  6. Sæt en højere pris på søgeord, der formodes at generere køb.
  7. Sæt en lavere pris på søgeord, der formodes ikke så let at generere køb.
  8. Lad kun annoncerne blive vist i de tidsintervaller, hvor formodede kunder søger på internettet.
  9. Indstil kampagnen til et at dække et bestemt geografisk område, land, landsdel, by.
  10. Brug Google Analytics - det giver god information om f.eks. søgeord, og hvor trafikken kommer fra.